Blogger Backgrounds

Followers

MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Thursday, January 22, 2009

Azam & Jodoh

sehari sebelum 2008 tamat, ainul telah berYM dgn aku. "oit lagi berapa jam kita da nak 27 thn!"
serius aku agak terasa gak tp bukan terasa dgn ainul. but then aku baru realise bahawa aku telah tua and yet im still single. aku pun tau yg sbnrnya ainul nak mengingatkan aku serta juga diri dia betapa usia kami telah meningkat tetapi kami ini masih belum berkahwin. well... we still young dear.. jgnla rush nak kawin cepat2. (ayat penyedap! hahaha)
so aku pun sound dia "jgn ingatkan aku ttg angka usia."

sebenarnya aku da mls nk dgr bab kawin. close the story k..
-----------------------------------------------------------

2009....

ainul : "kita da 27 tahun"
ces x abih lg minah nie..
me : "yee aku tau kita da 27"
ainul : "azam tahun baru carik calon suami." :-)

oh cik ainul, cukupla mak aku je yg slalu sebut bab kawin...
kalau kita nak kawin tp yg sebelah pihak x beria nak kawin pun xkn jadi. mcm tu jugalah kalau cik ainul belum berjupa mr.right pun xkn jadi. so kesimpulannya isu kawin bukan mudah.

--------------------------------------------------------------

ceritera...
alkisah suatu petang, tuan puteri bertanya kpd hero hatinya bilakah heronya berhajat untuk menghantar rombongan meminang. lalu dengan yakinnya hero berkenaan ckp menjelang raya akan dibawa tuan puteri berjumpa dengan keluarganya.

dgn girangnya tuan puteri menanti sehinggalah menjelang hari raya. tuan puteri tertanya - tanya bilakah hero hatinya hendak membawanya ke rumah bakal mertuanya. Hari raya berlalu sudah sehinggalah hari raya haji ttp heronya masih mendiamkan diri. maka tuan puteri sangat sedih.

dan kini hero hatinya sekali lagi mengulang janjinya. heronya akan meminang tuan puteri di penghujung tahun.. Tuan puteri terpaksalah menanti lagi.........

so releven ke azam tahun baru adalah mencari jodoh???

1 comment:

sambal hijau..cream cheese said...

kuang..kuang..kuang...tu persoalan yg tergantung...mmg susah nak jawab, sbb takdak jawapan dalam buku teks