Blogger Backgrounds

Followers

MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Saturday, January 24, 2009

DiEt |l KuRus

Kurus itu Cantik.... Kurus Itu menawan...

Itulah mentaliti, stereotaip & pandangan org Malaysia.

daripada stereotaip maka ia akan menjadi diskriminasi. sebenarnya aku baru je bagi lecture kt student aku konsep2 stereotaip dan diskriminasi.

disebabkan streotaip & diskriminasi inilah maka setiap tahun aku akan membuat 1 benda.

i was trying to reduce my weight since dr my teen age lg. Hasilnya?? masih maintain. haha.

sewius aku x tipu! :-0


kerana pandangan itu jugalah aku penah menyalahkan bibik aku. sbbnya menurut mak aku dlu bibik ske sgt sumbat botol susu bila aku ngs. sewius aku x tipu! :-0


tp masa aku kecik2 dlu kemontelan dan kecomelan aku ni menjadi pujian.

"waaa cutela!" Sewius aku x tipu :-0


tp bile da besar, aku terbiasa dgn bermacam2 panggilan.

debab, gorila, gumuk, montel, tembun... sewius aku masih x tipu! :-0


dan kerana mau mengikis imej ini, aku buat mcm2 cara utk kurus. Hasilnya? aku masih bahagia berbadan sebegini. sewius aku mmg x tipu. huhu


------------------------------------------------------------


cara 1

Dolu2 bila aku blk sekolah aku terpaksa menapak dari Bukit Bintang ke Kotaraya. sbb bas2 metro, cityliner & intrakota (dolu2 xde rapidKL) bernombor 848, 176 & 56 hanya ada di Kotaraya. walaupun la satu KL da banjir dgn peluh aku, aku tetap maintain badan aku. Hasilnya aku tetap x kurus! :-p


Cara 2

aku x pasti sape yg memperkenalkn pd aku teh jamu Nona Rogay. tp yg aku pasti tiap hari blk sekolah aku mesti akan minum 1 cawan teh jamu. sewius teh itu sgt tidak sedap. smpi terpaksa menutup hidup bile nak minum. sbb nak kurus punya pasal, aku telan gak. Hasilnya aku tetap x kurus dan aku mendapat migrain! huhuu...


cara 3

mase aku kt UPM, housemate aku Kak Rini beria2 memberi testimoni ttg kejayaan menurunkn berat badan hasil minum teh org kampung. aku pun apa lagi... tiap2 hari mesti minum & tiap2 hari aku akan sakit perut serta cirit birit. sampai pedih bontot aku. huahuahua. smpi aku da x lrt kuar masuk toilet. Hasilnya?? masih lagi bahagia berbadan montel! haha


cara 4

kali ni mak aku bwk aku gi Mayfair... aku redha jelaaa... mak aku ckp dia nak sponsor aku wat treatment. sekali lagi aku redha je la.... harge?? toksah citer sbb aku mmg x mampu bayar walau installment. nnti aku kurus bukan sbb wat treatment tp sbb x mampu beli makan :-p

1st day : aku hanya diberikan consultation. Beautician bagi aku jadual suh aku cati pe aku mkn. 5 hr sebelum mula treatment aku disuruh kurgkn mkn nasi. sewius aku turun 5kg. itu belum treatment lg tuh! aku pk2 blk, baik aku xyh mkn je. x perlu byr mhl2 kn.


sewius mase aku nk g treatment, aku rase sangat kerdil je. lawo2 siut... so apa treatment yg aku kena wat...

1. Cilli treatment : satu badan aku dilumur chilli cream. apa aku pakai? toksah la korg tanya. paham2 jela. sewius aku rase aku xnk angkt muke mase aktiviti ini dilakukan. lepas hbs lumur, badan aku kena wrap plak dgn plastik wrapping makanan tuh. sewius aku da jadi mcm mumia.


2. hot blanket : lepas kena wrap, beautician suh aku baring atas katil. huh dgn badan da kejung mcm mumia suh aku baring?? dgn bersusah payah aku baring. pastu badan aku kena selimut plak. 10 min berlalu.... oklah... 15 min kemudian mula tergedik2 hidung aku gatal, telinga aku gatal. sengal betul. lps 30 min baru hbs.


3. yg ni aku x tau pe nama treatment dia. ada 2 jenis mesin. mcm2 dia tmpl wayer kt perut, peha, betis aku. pastu tergedik2 benda ni geletek2 badan2 aku. huh.


Hasilnya?? hahaha aku masih mcm nie......


2 comments:

sambal hijau..cream cheese said...

salam...enjoy la baca blog u ni..keeps writing....walau apapun...fadhlina yang saya kenal dulu..baik hati n happy go lucky orangnya...tu la yg paling saya kagum!!

FaDh~LyNn~AloNg said...

thanks a lot!
inilah hobi saya kini. menulis blog. :-)
saya sentiasa hendak menjadi baik hati dan happy go lucky dulu, kini & selamanyaaaa....