Blogger Backgrounds

Followers

MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Sunday, January 18, 2009

Syorga makanan

rasanya da lame beno x menulis kt blog nie. sesungguhnya saya teramat sibuk dgn kerja - kerja di kolej yg mmg xkn pnh surut! huhuhu

last weekend saya telah mencutikan diri ke JB. actually nak menziarahi makcik yang sedang sakit di KPJ JB. so apabila ke JB, saya pun nak la meneroka syurga makanan yang selalu diheboh2 kn oleh sepupu sepapat sy yang sememangnya org JB :-)

saya tiba di JB dgn naza yg sgt sarat! abah, mak, wani, adik, aunti is, makcik ani & saya. serius bontot saya menjadi batu sesampai di JB huhuhu... smpi JB jam 10mlm. auntie is ajak pepagi sok g ke Pasar Tani. katenya banyak makanan! wawawa...so mlm ni harus cukup tdo utk bgn pagi2 ke pasar tani! hehehe

7.15am :
kami kaum2 hawa bergerak ke Pasar Tani. Kaum Adam? mcm biasalah kembali meneruskan pelayaran ke alam khayalan. haha
sesampai di PT, saya amat maklum yg mak sayalah org pertama yang akan hilang di celah2 gerai. hehehee... mcm nak lepas gian je gamaknya. mak da menjadi rambang mata. kami2 ni da tergelak melihat gelagat mak. wani kate biar jelah nnti merajuk pulak. dan pg itu kami pulang dgn pelbagai makanan! Sarapan mak pada pagi itu adalah nasi ambang & laksa johor. itu belum campur lagi ubi rebus, kuih muih dan juga roti canai. muahaha...

12.00pm...
tgh hr plak kami beramai2 ke satu food court. lupa la plak kn pe nama food court tuh. tp food court tu berdepan dgn bus stand.
auntie is kata makanan kat sini sangat sdp. kami menurut sahaja asalkan tembolok2 naga ini berisi :-p
so smpi kt food court tu, rambang mate jugakla. hampir sume menu Johor. ada sotong kangkung, tahu bakar, mee rebus, soto, nasi ayam, sate & jugak kacang pool. kacang pool???
mcm menarik... dan sememangnya menarik. roti bakar yang dimakan bersama daging ala stew. serius tgh hari tu sekali lagi kami memboroikan diri. order ABC & wani order bandung special. mmg sgt special! bandung ada aiskrim...ada coklat ... wawiwu... ABC pun besh!
menu tgh hari utk 7 org...
1. nasi ayam : 2
2. mee rebus special : 2
3. kacang pool : 2
4. sotong kangkung : 2
5. rojak singapore : 1
6. rojak petis : 1
7. soto : 1

bayangkanla perut kami tgh hari tu! hahaha

1 comment:

DilaGhani said...

siooooooooooooooooooottttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt.xyah aaa citeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee,aku kat cni duk telan2 air liur baca.....aku nak cepuk korang sumeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee