Blogger Backgrounds

Followers

MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Friday, February 4, 2011

Queen Sized

hai uols!

so tgk topic pun da tau nak citer pasal saiz2 besar punya hal nie. okeh. aku mmg sejak azali da berbadan comel. apa taknya. bibik aku dolu2 suka sumbat susu bila aku nangis.
(okeh mula nak salahkan orang lain. habis yg kau ni tak reti2 nak kontrol makan bila da besar pe hal plak. hehehe)

pe yg aku nak sentuh kat sini adalah bab mentaliti semua manusia di dunia ni. x kisah la ko kat us ke, london ke, italy ke atau pun malaysia, mentaliti mereka semua sama.

orang gemuk = x cantik = diejek/dihina

waktu ko kecik2, bila ko montel... fuh melambung2 orang puji ko.

"eh comelnya budak ni"
"eeee rasa nak cubit2 pipi budak ni'
"alalala cute nya diaaaa"


dan segala macam lagi yg comel2, yg kiut2, yang geram2 manja. tapi cuba bila ko da besar dengan berbadan comel???

"ya Allah, bape tan berat ko ni"
"makan je..mana x gemok!"
"oi gemok"
"kingkong!, gorila!"

dan segala lagi kata2 yang menghiris kalbu. seolah2 orang2 comel ni xde perasaan.

waktu aku sekolah2 dlu, aku ada sorang kawan lelaki yang suka panggil aku kingkong. pada hal dia sendiri pun x sedar diri bersaiz comel. maka aku panggil dia gorila. puas hati aku. tp waktu tu aku xde pun perasaan dendam. kami tetap berkawan baik. mungkin pada waktu tu hanyalah sekadar gurauan semata-mata.

bila aku da mula masuk alam remaja, perasaan kekecilan hati aku terhadap kata2 hirisan kalbu semakin menebal. serius hati aku slalu mengecut-ngecut beb. tak tau ar mungkin hormon tak stabil. tambah2 bila kawan2 sekeliling da mula ada bf, dan bercouple2. hahaha rasa mcm terdesak sgt x aku ni. ehhhhh. ni perasaan semula jadi okeh. munurut pensyarah aku, waktu2 teenagers ni la hormon2 kegatalan kita mula mengalir2 dlm badan. jadi aku x salah okeh berperasaan begitu. ;-p

so aku mula mengedik2 di cyber cafe. wooo masa tu adalah zaman kegemilangan mirc beb! bukan aku sorg, malah kawan2 aku pun gila chatting. so bermula lah agenda blind date. okeh jgn risau sbb aku blind date mesti di tempat awam. kedai mamak, kedai makan, mines dan sewaktu dengannya. kat puduraya pun penah! tapi of coz ditemani kawan2 satu kereta. hahahaha betapa ghairah nya kami ber blind date. okeh entry chatting dan blind date akan menyusul kemudian. entry kali ni lebih berkisar bab queen sized. heheeee.

so bermula lah juga kata-kata dan tingkah laku menghiris kalbu dari teman2 chatting. yeah aku tidak seperti yang mereka harapkan. muka tidak se cun nasya aziz, erra fazira atau setidak - tidaknya maya karin. hahaha. muka aku ada lah aku lah! badan pun tidak cun ala2 model. yela badan comel kan.

so ramailah yang mendiamkan diri, malah ada yang tidak muncul2 di tempat yg dijanjikan walapun aku perasan ada insan2 yang memerhati dari jauh. malah yg lebih teruk ada yang caci2 dan maki2 aku. fuh giler kentang siut hati aku mengecil2. sifat rendah diri amat menebal dlm diri aku..*sob sob sob*

tapi semakin aku dewasa, aku banyak belajar erti hidup. banyak pengalaman hidup yang menjadikan aku lebih matang dan menerima kenyataan hidup. aku juga semakin yakin dengan diri aku sendiri. aku semakin lali dengan kata2 atau tindakan yang menghiris kalbu. x kisah da beb!

skrg pun aku masih chatting walau jarang2. dan jika aku perasan yg teman2 chatting ni terkedu dgn kecomelan aku, aku da kisah da.

alah lantak ko. tak leh terima sudah. yang penting aku happy dengan diri aku

sebab pada aku, kalau dia xleh terima aku sbg kawan, ramai lg yang boleh terima aku seadanya aku. ramai kawan2 dan family yang menyayangi aku dan bg support dlm hidup aku. aku tak perlukan insan2 yang membuatkan aku sedih dan kecewa.

aku juga sudah ada keyakinan diri dan berani tampil ke depan. alhamdulillah....
soal jodoh? aku tau kdg2 family bising aku x dpt jdh kerana kecomelan aku. mmmmm
sekarang aku berserah pada Allah. setiap insan mempunyai jodoh mereka. cuma lambat atau cepat jodoh itu yang kita tidak tau. ada jodoh, alhamdulillah. xde jodoh, aku redha.

eh eh. apsal entry aku makin mcm sedih2. huhuhu. dan kenapa tetiba aku wat entry yg beremosi ni. fuh. ni semua kerana td aku tertengok satu cerita kat astro. tentang ketabahan seorang gadis plus size yg slalu kena buli dan diejek. dan ada org nak menghina dia, dia di calonkan untuk menjadi queen dalam satu majlis. kerana nak membuktikan diri dia mampu, dia bangkit dan menentang kumpulan2 yg popular dan cun2 di skolah. akhirnya dia ditabalkan menjadi queen di skolah dalam satu majlis. tajuk citer ni "Queen Size"

comel kan dia??


serius aku sangat touching okeh tengok cerita nie. smpi nangis2 aku tgk citer nie. i adore u beb!



hai hai
sy fadhlina comel!
hihihi

3 comments:

Diyana said...

yeppp!!!yg penting kita bahagiakan kak

FaDh~LyNn~AloNg said...

hehe betul2 ;-)

Darling Pya said...

acu pun penah tengok movie tu & menangis..acu pun kategori "comel" macam awak juga :)

tapi acu tak pernah menjadikan "kecomelan" acu tu sebagai satu halangan...i'm proud with i am..

so,dont be sad darling..pedulik kan cakap orang...yang penting kita happy dgn hidup kita..

oppss!! salam kenal ya :)