Blogger Backgrounds

Followers

MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Wednesday, August 17, 2011

Rambutan oh rambutan!

last friday aku blk kg di Muo, Johor. sabtu da rancang untuk iftar bersama saudara - mara. ini mmg da jadi event tahunan kami. mmg makan besar punya! hehe...

menu malam tu mcm2 ada. Menu utama ketupat, ayam masak kuning, sambal goring, kuah kacang, nasi beriani lauk kambing, dalca, acar, ayam goreng

menu tambahan : bubur lambuk marbeles! Kuih muih beraneka jenis, pudding cocktail, kuah durian makan dengan roti, buah tembikai susu dan air mata kucing sendiri bikin! ;-)

mlm tu mmg giler kenyang plus keseronokan berbuka puasa bersama pakcik – makcik dan sepupu sepapat.



Tu cerita pasal buka puasa. Ni cerita pasal buah rambutan. Haaaa skrang ni mmg la musim buah rambutan. Kiri kanan kat kampong tu aku tgk merah2 kt pokok. Masa jengah pakcik aku bersihkan kubur arwah atok aku pun aku tgk ada 1 pokok kt kubur tu meranum giler buah dia. Merah sungguh2 yg boleh membakar jiwa. Tp….. sbb kat kubur kat. Sume pakat tengok jela. Hihihi….

Makcik aku offer adik aku dgn husband dia p kait rambutan kt umah dia. Bersemangat waja dorang smpi kutip 3 plastik besar! Aku bawak balik 1 plastik kecik je. Yelah tgl berdua dgn osmet. Sape nak makan byk2 tambah bulan pose kan.



So bila blk umah sewa, aku pun blur nk wat per dgn rambutan byk2 nie.lantas kepala otak kami terpikir nak buat jus rambutan. Eh eh… mcm ganjil je…. Huhu. So kami google2 kt tenet. Jumpalah resepi rambutan milk shake. Wah menarik! Kami pun tryla resepi tuh. Cuma kat resepi tu kami x letak ais sbb yela bulan pose kan tambahan rambutan plak tuh. Nnti ada plak yg batuk x benti. Huhuhu…

So inilah hasil dia. Sedap weh!



nak resepi? Klik SINI

No comments: