Blogger Backgrounds

Followers

MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Friday, December 9, 2011

choc moist cake

yeay 2posts in a day! heeeee
sebelum ni bukan main liat menulis. actually aku ni tgh kat Library UKM. menyiapkan proposal tesis aku yang da tertangguh berbulan2 lamanya.huhuhu.
habis apa jadah aku menaip entry ni kalau nak wat proposal ;-p

sebenarnya da tahap ketepuan melanda ni bila baca berderet jurnal dlm pendrive nie. jadi sekejap2 alih channel ke fb dan blog. ;-p

mnggu lepas aku wat choc moist cake. resepi dr kawan aku.serius mmg kek tu sedap! dan semua memuji kek aku tuh. kembang kuncup ;-p



menarik x rupa dia???? heheheee

okeh resepi sangat mudah. ni aku bg resepi kek ni eh.

250 gm butter

1 cawan gula kastor

1 cawan gula perang

1 ¼ tepung naik sendiri

¾ cawan serbuk koko

4 biji telur

1 tsp esen vanilla

1 cawan susu segar



Ayak tepung dan serbuk koko

Pukul butter dan gula2 sampai kembang.

Masuk esen, pukul lg

Masukan telur satu demi satu. Pukul sampai kembang

Masuk telur berselang dgn tepung. Gunakan kaedah kaup balik

Gaul smpi sebati.

Tuang bancuhan pada Loyang dan kukus selama 1 ½ jam


Untuk Ganache

250 gm coklat masak

150ml whipped cream

15gm butter


Campur coklat dan whipped cream.

Panaskan dengan api perlahan sampaila cair.

Tutp api dan masukkan butter.

Tunggu sejuk baru tuangkan atas kek.


2 comments: