Blogger Backgrounds

Followers

MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Sunday, December 4, 2011

Red Velvet in the house

salam...
kesian blog aku terbiar lama.huhu.
terpaksa menguruskan bisnes online yg sibuk beberapa minggu ni.
alhamdulillah rezki Allah itu sentiasa ada bg orang yg berusaha.
huih ayat da macam ustazah pilihan. huhuhu. betullah kan. kalau x berusaha, xkn Allah senang2 nak bg rezeki.

okeh sebenarnya da lama mendiamkan diri dari aktiviti membuat kek. minggu lepas tetiba terasa nak cuba buat red velvet. godek2 punya godek resepi kt beberapa blog, so misi pun bermula. ketang ketung ketang ketung di dapur, alih2 nak ubah la wat cupcake red velvet. so buatla satu adunan. kebetulan esoknya makcik aku nak buat kenduri doa selamat anak dia nak sunat. so mak aku pun cadangkan buatlah lebih untuk kenduri tu. dijangkakan 60 orang yg dijemput. maka dua adunanlah kena buat.

taraaaaaa.... siaplah cupcake red velvet aku. sedap! (ceh masuk bakul angkat sendiri. hehe)



nak jadi cerita pulak, masa kenduri tu adik aku yg tengah membuyut anak sulung x dapat hadir. dia plak terleleh air liur tengok cupcake tuh. mggu ni dia blk ampang, dia da sebut nak red velvet. so pagi2 td da memulakan projek wat cake red velvet. kali ni nak wat sebiji kek plak. xnk cupcake lg. belum mahir sgt. kek sikit terlebih bakar. huhu. tp still sedap bila digabungkan dengan topping cream cheese yg marbeles tuh! ;-p

ni lah hasilnya red velvet cake ku ;-)

No comments: