Blogger Backgrounds

Followers

MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Friday, December 9, 2011

me as a motivator!

holla!
last week i was approached by my colleague to conduct a motivational talk.
errrrr.... motivational talk? fuh fuh. mencabar sbb x pernah pun bg motivasi.
diri sendiri pun belum habis motivasi. heeeeeeeee.

aku suh dia bg pada kaunselor untuk handle. belum berani lg nak conduct. tp dia dok mujuk.
mmmmmm why dont i give a try. maybe itu menjadi satu langkah untuk menjadi motivator.
yes aku slalu berminat untuk join kawan2 melibatkan diri dlm dunia training. ive lots of friend yg conduct training. and aku pernah diajak untuk bg talk untuk training yg dorang anjurkan.
aku selalu menolak. bukan x berminat, it's just that i dunt have the courage to doing it... ;-(



so cuba meyakinkan diri. yes i accept the offer!
so buat slide. tp bukan buat slide yg penuh dgn tulisan. aku x suka bg talk dgn hanya baca slide. itu sgt membosankan! slide hanya panduan untuk aku bercerita. cukup sekadar sebaris ayat dan satu gambar. cewah citer mcm pakar motivasi je. hahaha. so siap sebelas slide. aku perlu berceloteh selama sejam setengah.

alhamdulillah khamis lepas ianya berjalan dengan lancar. wah aku boleh da conduct ceramah. motivasi lagi! ;-) tp sebenarnya untuk bg motivasi, bukan mudah. membaca itu perlu! pengisian yang bermutu itu penting! dengan banyak membaca baru kita boleh deliver pengisian yang bermutu. ;-)



insyaAllah akan membuat penambahbaikan. bukan hanya untuk diri sendiri. tp juga untuk student2 ku.


No comments: