Blogger Backgrounds

Followers

MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Saturday, April 4, 2009

Prejudis

yes saya sangat prejudis dengan kaum lelaki tentang 1 perkara.
apabila lelaki menjejakkan kaki ke 1 kawasan yang mempunyai ramai perempuan, mereka jadi alpa dgn org yg dikasihi. x kisahla isteri ke... tunang ke... atau kekasih.

maaflah kalau prejudis ini salah kerana saya tidak maksudnya kepada SEMUA lelaki.
tetapi SEGELINTIR sahaja. ye saya mengaku masih ada lelaki yang sejati. masih ada lelaki yang setia pada yang satu. tapi berapa ramai bilangannya? saya telah berjumpa dengan banyak kes yang membuatkan prejudis saya semakin kuat. bukan hanya kes saya sahaja tetapi juga rakan-rakan saya.

cerita pertama:
3 years back saya ada seorang 'kawan'. younger than me. kami berkawan hampir setahun sebelum dia melanjutkan pelajaran ke poli. what happen to him? yes... dia mula ignore sy. dia ada kakak angkat yang akhirnya terangkat juga. ketika itu saya sudah tidak larat utk berduka lara kerana episod first love, saya lebih merana. jadi abaikan.

cerita kedua :
kawan saya study part time di ipta. program ni utk orang2 yang da bekerja. so ramailah lelaki2 macho yang poket berisi tetapi perasan bujang. umur da separuh abad tp masih mengejar rakan saya ini. sudahnya rakan saya ini tergesa2 menamatkan zaman bujangnya dgn insan tersayang kerana tidak tahan diganggu.

cerita ketiga:
rakan setugas saya bertunang awal thn ini. target utk wedding adalah jun09. en tunangnya mendapat tawaran kpli. setelah lbh sebulan dlm kpli, en.tunangnya membuat pengakuan berani mati. "saya terminat pulak sorang girl kt sini". Apa kes??? kalau korang jadi tunang dia, pe perasaan korang? bila tanya bab kawin, byk alasan. sudahnya mtk kawan saya tgguh smpi hjg thn. dan sekarang mula minta putus tunang. tak paham...tak paham...

byk lagi kes p&c yg saya x boleh ceritakan.
susah benar ye nak jupe lelaki berkualiti.
kuantiti ramai,tp kualiti hampes..
mmmm adios!

3 comments:

adaziza said...

naper hang tak citer kes aku pulak..ermm..aku rasa kalau ang citer ttg kes aku, confirm 4 hari 4 malam pun tak abes..huahuaua

FaDh~LyNn~AloNg said...

kes hang? adoi aku xtau bape page aku kena tulis ttg kisah hang. macam novel! huhu

Shaza Creative Enterprise said...

erm...cerita yg menarik...sonok jugak baca ni...kalo kes diza tu xyahla...bkn sekadar 4hr 4 mlm xabes..tp kot jd infiniti kot..hehehe...