Blogger Backgrounds

Followers

MyFitnessPal - Free Calorie Counter

Monday, October 10, 2011

satay willy

satay adalah one of my fav food. terutamanya satay ayam yg ada lemak2 kulit ayam. ho yeaah! okeh tau lemak itu tidak bagus. huhuhu.


sumber : pakcik google


kalau dolu2 paling best adalah sate samuri. tp semenjak dua tiga menjak ni, sate dia da x best. x rasa pun rempah2 perap tu. rasa manis gula ja.... cuma masih lg membeli sbb kuah dan sambal dia. uih.. sambal plg best. x jumpa kat kedai sate lain sambal mcm tuh.

sate samuri pun kdg2 aku rasa da x berkualiti. nasib x baik, dptla yg x sempurna masak. mentah beb! aih.. bisnes da maju tp kualiti makin mundur. ape cer.

muncul plak satey station. fuh bila muncul je kat area ampang waterfront, bersorak girang. tp....
errrr... mahal kot! secucuk 90sen. kalau makan sorang dua mungkin x terasa. bayangkan kalau makan satu family ramai2. tambah2 kalau ahli family tu comel kiut miut macam aku ni ha. confirm paling sikit sorg 5 cucuk. darab dgn 6 orang. bape dah? er... itu belum kita air. pun agak mahal. so sesekali bolehla. rasa? mmmmm bolehla.

hr tu dlm misi pencarian sate sbb ada tetamu nak dtg, ayah aku suh beli kt sg ramal. dia kata dgn dgn restoran yus. aku tergaruk2 gak kt ne sbb x familiar dgn kajang. tp dia x sebut sate apa. aku pun malas nak pk. susah2 beli je kt samuri.

tp tgh drive masuk ke kajang, eh eh aku ternampak restoran yus tuh. terus aku masuk simpang tuh. toleh2 kanan, ternampak sate willy. aku pnh dgr org cerita kesedapan dia. so call ayah tanya sate kt rest yus ke atau sate willy. ayah aku ckp sate willy!




dgn hati penuh excited aku pun membeli. ramai siut... yg membungkus pun bukan sikit2. x main belas2. sume puluh2. mcm aku gak la. sekali order 80 cucuk! hihi.

and ada jugak ketupat comel2. bukan nasi impit ye. ketupat.

aku mmg x sbr nak smpi umah. ha la dr kajang nak blk ampang di waktu ptg hari bekerja. tambah nak tunggu adik aku hbs keje kt bengkel dia kt kajang tu + jammed lg. korang bygla mcm mana traffik di waktu ptg di kawasan cheras leisure mall tuh. disebabkan ketidaksabaran, aku mkn secucuk. whoooaaaah sedap gilos! x cukup secucuk. 3 cucuk aku tibai! hahahaha.

ok pastu buang bahan bukti. lempar luar tingkap. hahahaha.

tp serius mmg sedap. terasa segala bahan2 perapan sate. satu family aku ckp sedap. x rugi korang beli. so pasni jom ramai2 pakat cari sate willy!

lokasi : sg ramal junction. (blkg restoran yus, dkt2 dgn sek. maahad hamidiah)

No comments: